Wyniki wyszukiwania dla
Nasza grupa nieformalna to rodzice dzieci z Przedszkola nr 100, przy ulicy Piotrkowskiej 44 w Łodzi. Przedszkole nr 100 to przedszkole pełne uśmiechniętych dzieci, kadry pełnej dobrych chęci, ale jak wszystko co łączy się z publiczną edukacją, z wielkimi potrzebami i okrojonym budżetem.
Nasze działania realizowaliśmy w Przedszkolu nr 100 na Śródmieściu, w dzielnicy zaniedbanej, z wielkimi problemami, ale tak jak całe miasto przechodzącej rewitalizację, również nasze przedszkole wymaga zmian by było lepszym miejsce dla małych i dużych. Naszym celem były działania edukacyjne związane z profilaktyką, diagnozą oraz terapią wad wymowy. Nie chcieliśmy przeprowadzać rewolucji, ale małą zmianę, która pozwoli wyposażyć przedszkole w niezbędne pomoce naukowe służące diagnozowaniu wad wymowy, profilaktyce i terapii wad wymowy, W ramach projektu chcieliśmy przeprowadzić warsztaty, ale także zapewnić narzędzia, które mądra kadra pedagogiczna będzie mogła wykorzystać w czasie realizacji projektu, ale również przez cały rok przedszkolny. Naszym celem była również integracja rodziców oraz kadry przedszkola widzimy się w biegu, na korytarzu, szatni, na zebraniach gdzie każdy rozchodzi się w swoją stronę chcieliśmy wspólnie stworzyć coś nowego, lepszego, to dla większości z nas był pierwszy projekt społeczny.
W ramach projektu obyły się następujące zajęcia (13 działań):
2 warsztaty w filharmonii łódzkiej prowadzone przez pracowników filharmonii, mające na celu ukształtowanie
8 warsztatów w przedszkolu dla grup przedszkolaków prowadzone przez pracowników przedszkola,
1 warsztat dla przedszkolaków w przedszkolu prowadzony przez zawodowego aktora,
1 warsztat dla rodziców i dzieci w przedszkolu prowadzony przez pracownika przedszkola
każda z 4 grup dzieci uczestniczyła w dwóch warsztatach logopedycznych w przedszkolu oraz w warsztatach umuzykalniających w filharmonii dodatkowo dwie najmłodsze grupy miały zajęcia z emisji głosu z zawodowym aktorem, wszystkie grupy mogły uczestniczyć w warsztatach dla rodziców i dzieci
w ramach projektu zakupiono materiały dydaktyczne, gry, książki służące profilaktyce i terapii wad wymowy, które były wykorzystane w ramach projektu oraz będą wykorzystane po zakończeniu projektu, nauczyciele uzyskali ciekawe pomoce dydaktyczne a dzieci i rodzice ciekawą ofertę zajęć;