Pomiń nawigację

Wyniki wyszukiwania dla

Brak wyników wyszukiwania

Głównym celem projektu jest tworzenie wielokulturowej przestrzeni,zapewniającej wsparcie oraz działania informacyjno-edukacyjne,które pozwolą wybranym grupom mniejszościowym:Ukraińcom, Żydom,Romom,muzułmanom,osobom LGBT na skuteczniejszą ochronę przed mową nienawiści i jej skutkami poprzez wypracowanie zestawu narzędzi umożliwiających organizacjom czy instytucjom, które zajmują się ich wspieraniem,wpływanie na zmianę postaw takich grup,jak uczniowie, nauczyciele czy urzędnicy oraz rekomendacji dla spójnej polityki integracji imigrantów.

Projekt składa się z czterech etapów. Pierwszy etap to warsztaty, których celem jest zapoznać młodzież z tematyką międzykulturowości, różnic kulturowych, tolerancji, wyjaśnić pojęcia m.in. rasizmu, podnieść wiedzę o funkcjonowaniu stereotypów oraz o mechanizmach dyskryminacji. Drugim etapem działań będą badania internetowe na temat uchodźców, emigracji i imigrantach,korzyści dla gospodarki jakie niesie napływ imigrantów i uchodźców, obaw i ich źródeł związanych z napływem imigrantów,a także analizę korelacji pomiędzy tymi wymiarami. Trzecim etapem działań jest kampania, która ma na celu promować otwartość kulturową,w tym poprawę wizerunku migrantów i uchodźców oraz pokazać, jak walczyć ze stereotypami i uprzedzaniami wobec migrantów i uchodźców. Celem nadrzędnym jest pokazanie cudzoziemców jako kompetentnych pracowników, którzy znajdują swoje miejsce na rynku pracy w zawodach zgodnych z ich kwalifikacjami.Z drugiej strony pokaże pracodawców z sukcesem zatrudniających cudzoziemców.Prowadzona będzie z wykorzystaniem social mediów i będzie miała charakter informacyjno-edukacyjny.Młodzież na początku opracuje spójną strategię marketingową kampanii na cały okres jej trwania. W trakcie kampanii powstanie, krótka animacja, gazeta w formie elektronicznej zawierająca głos młodzieży,której celem jest wzrost wiedzy na temat życia społecznego migrantów,w tym kultury i życia zawodowego oraz publikację w którym głównym elementem będą zdjęcia z kont imigrantów, organizacji w mediach społecznościowych, pokazanie różnych aktywności (społecznych, biznesowych, artystycznych) migrantów żyjących w Polsce oraz tego, że te aktywności pokazują, że wpływają na rozwój społeczny i ekonomiczny Polski. Ostatnim etapem projektu jest seminarium, którego celem jest zdobycie wiedzy jak budować dialog międzykulturowy poprzez działania kulturalne i społeczne.

Lokalizacja

Zwycięski

Zdjęcie

Koszt:
5 000,00