Pomiń nawigację

Wyniki wyszukiwania dla

Brak wyników wyszukiwania

Aktualność

Szkolenia dla pracowników MOPS oraz organizacji pozarządowych realizujących zadania na zlecenie MOPS

Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnych szkoleniach kompetencyjnych dla pracowników MOPS oraz pracowników organizacji pozarządowych realizujących zadania zlecone przez MOPS.

Do udziału w szkoleniach zapraszamy wszystkie osoby pracujące w Łodzi w obszarze szeroko rozumianej pomocy społecznej, w szczególności:

  • pracowników socjalnych z Punktu Pracy Socjalnej z ul. Tuwima 35
  • pracowników socjalnych MOPS w Łodzi,
  • asystentów rodziny,
  • pozostałych pracowników MOPS w Łodzi
  • pracowników organizacji pozarządowych realizujących zadania na zlecenie MOPS


Szkolenia będą się odbywać stacjonarnie oraz online na platformie Zoom. 

Działania szkoleniowe proponujemy jako cykl edukacyjny z możliwością wzięcia udziału w całości albo w wybranych częściach. 

Po każdym szkoleniu osoba uczestnicząca otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.

W razie pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny:

zkwiecien@opus.org.pl, tel 797-548-832


SZKOLENIA STACJONARNE

Każde szkolenie prowadzone będzie w ciągu jednego dnia (8 godzin szkoleniowych).

Podczas szkolenia uczestnikom zapewniamy serwis kawowy oraz ciepły posiłek.

Zapisy na szkolenia za pośrednictwem formularza: https://forms.gle/L3Ce1RdKyXXqZG8DA


1. Warsztat dot. asertywnej komunikacji z trudnym klientem z uwzględnieniem zasad komunikacji w pracy pracownika socjalnego

Prowadząca: Danuta Jacoń

Krótki opis szkolenia oraz zdobytych kompetencji:

Asertywność po tym szkoleniu będzie dla uczestników sztuką mówienia „tak”, a nie jak zwykliśmy rozumieć tą kompetencję „bardziej kulturalną formą mówienia „nie”. Przyglądając się sytuacjom z życia uczestników rozpatrzymy je na kontinuum między uległością a agresją i wypracujemy alternatywne scenariusze zdarzeń. Celem spotkanie jest lepsze zrozumienie zjawiska asertywności i poćwiczenie tej kompetencji zgodnie ze swoją osobowością, tak by stawianie granic i dbanie o swoje potrzeby służyło nam i innym osobom.

Na szkoleniu uczestnicy poznają i przećwiczą w praktyce następujące zagadnienia zwiększające ich kompetencje w zakresie asertywnej komunikacji, stawiania granic, identyfikacji potrzeb oraz radzenia sobie ze skutkami sytuacji trudnych:

Modele komunikacji i teorię uszu VON THUN’A, smerfy żyjące w naszej głowie, strukturę porozumienia bez przemocy FUKO, model transakcyjny OFIARA-KAT-RATOWNIK, teorie asertywności i przyczyny trudności w byciu asertywnym i stawianiu granic, mini self-coaching asertywności i mini action plan rozwoju tej kompetencji, podstawowe techniki asertywności, taktyki radzenia sobie w sytuacjach trudnych.


2. Warsztat w zakresie wsparcia i pracy z osobą doświadczającą przemocy

Prowadząca: Małgorzata Czarnota

Krótki opis szkolenia oraz zdobytych kompetencji:

Celem warsztatu jest uzyskanie pogłębionych kompetencji w zakresie udzielania pomocy osobom doznającym przemocy w rodzinie.

Ten warsztat jest po to aby :

• Nauczyć się jak powinien wyglądać pierwszy kontakt z osobą doświadczającą przemocy.

• Dowiedzieć się w jaki sposób prowadzić rozmowę tak, aby dać osobie potrzebne wsparcie

oraz co jest podczas takiej rozmowy absolutnie niedopuszczalne.

• Powiemy jak radzić sobie z trudnymi emocjami, które mogą pojawić się podczas pracy

z osobami doświadczającymi przemocy.

• Co robić gdy czujemy, że angażujemy się „za mocno” i jak dbać o własny dobrostan

podczas takiej pracy?

• Praca z osobami, które wycofują się z wcześniejszych postanowień. Czy to nas irytuje?

Czyli jak odpowiednio reagować na przeszkody we współpracy.

• Przećwiczymy przykładowe scenariusze rozmów z podopiecznymi oraz przyjrzymy się

nurtującym was problemom w codziennej pracy.

• Na koniec -wymiana doświadczeń, jako narzędzie pomagające w naszej pracy


3. Warsztat z tematyki zarządzania konfliktem oraz umiejętności negocjacyjnych i mediacji

Prowadząca: Danuta Jacoń

Krótki opis szkolenia oraz zdobytych kompetencji:

Podstawowym celem szkolenia jest: rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz radzenia sobie z konfliktami.

Dodatkowe cele jakie adresuje szkolenie to wzmacnianie zaangażowania zespołu zarządzającego i pracowników, poszerzanie kompetencji, facylitowanie procesu generowania usprawnień, stymulowanie do wdrażania ulepszeń oraz wzmacnianie umiejętności współpracy i uczenia się zespołowego.

Na szkoleniu uczestnicy poznają i przećwiczą w praktyce następujące zagadnienia zwiększające ich kompetencje w zakresie zapobiegania konfliktom, rozwiązywania ich i radzenia sobie z ich skutkami: teorie konfliktów i ich przyczyny wg Moora, style rozwiązywania konfliktów wg Kilmana, psychikę pingwinów z Madagaskaru, podstawy negocjacji Harvardzkich i mediacji, techniki radzenia sobie ze stresem, taktyki radzenia sobie w sytuacjach trudnych.


4. Warsztat umiejętności i technik dbania o swoje bezpieczeństwo w kontakcie z klientem 
stanowiącym zagrożenie

Prowadząca: Zuzanna Wudecka

Krótki opis szkolenia oraz zdobytych kompetencji:

Szkolenie z zakresu podnoszenia bezpieczeństwa oraz podstawowych technik samoobrony dla pracowników socjalnych.

Podczas części wykładowej uczestnik szkolenia zdobędzie podstawową wiedzę w zakresie mechanizmów psychologicznych i fizjologicznych spowodowanych nagłym zdarzeniem niebezpiecznym, a także w zakresie kształtowania własnych postaw oraz zasad postępowania, których przestrzeganie wpływa na podniesienie bezpieczeństwa osobistego na co dzień. Przyjrzymy się prawdopodobnym zagrożeniom, których ryzyko wystąpienia wynika bezpośrednio z rodzaju wykonywanej przez pracowników socjalnych pracy. Uczestnik szkolenia uzyska wiedzę na temat prawnej instytucji obrony koniecznej, w tym także przepisów regulujących prawnokarne konsekwencje przekroczenia jej granic.

Podczas części praktycznej uczestnik uzyska wiedzę na temat tzw. punktów witalnych (wrażliwych) na ciele człowieka, przećwiczy scenariusze rozwijające umiejętność rozpoznawania sytuacji o różnym stopniu zagrożenia (tzw. "sytuacje letnie" oraz sytuacje alarmujące - bezpośredniego niebezpieczeństwa) i odpowiednie reagowanie w tych sytuacjach (postawa asertywna, odpowiedni dystans, techniki uwolnienia chwytu za ręce i za ubranie, użycie broni improwizowanej). W tej części uczestnik nauczy się także technik bezpiecznego, kontrolowanego upadku oraz uzyska umiejętność stosowania podstawowych technik uderzeń, odepchnięć i kopnięć oraz obrony przed nimi. Zajmiemy się również problemem większej liczby agresorów, samoobroną w ograniczonej przestrzeni (CQB) oraz podstawowych technik obrony przed atakiem nożem lub innym niebezpiecznym narzędziem.


5. Warsztat antystresowy dot. dobrostanu jako skutecznej metody przeciwdziałania problemowi wypalenia zawodowego z elementami kontroli emocji

Prowadząca: Magdalena Korczyk-Waszak

Krótki opis szkolenia oraz zdobytych kompetencji:

Celem szkolenia jest nabycie podstawowej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie:

• rozpoznawania objawów i skutków codziennego stresu,

• redukcji napięcia i kontroli emocji w sytuacjach stresu zawodowego

• stosowania prostych i dostępnych metod uważności i relaksu wspierających dobrostan

pracownika Ośrodka Pomocy Społecznej

Uczestnicy i uczestniczki na warsztacie poznają:

· Mechanizmy związane ze stresem i wypaleniem oraz sposoby radzenia sobie z nimi

· Koncepcję Nonviolent Communication i jej wpływ na kontakty zawodowe i życie prywatne

· Potencjał codziennych działań w zakresie mindfulness jako korzyść dla dobrostanu osobistego

Podczas zajęć osoby doświadczą i nauczą się:

• Rozpoznawać własne nawyki działania w stresie oraz swój potencjał

• Technik oddechowych i relaksacyjnych wspierających redukcję napięcia

• Narzędzi opartych na Porozumieniu Bez Przemocy

• Ćwiczeń z obszaru uważności – mindfulness

• Technik interwencji, czyli szybkich sposobów radzenia sobie z codziennym stresem

zawodowym

Warsztat będzie prowadzony metodami aktywnymi, zawierającymi praktyki umysłowe oraz ćwiczenia pracy z ciałem. Zajęcia będą w dużym stopniu odnosiły się do sytuacji, których na co dzień doświadczają pracownicy Ośrodków Pomocy Społecznej.



SZKOLENIA ONLINE


Zapisy za pośrednictwem formularza: https://forms.gle/sA3XohE4t5BNpkxu8

Wszystkie działania szkoleniowe planujemy w wersji online na platformie Zoom.
Każde szkolenie prowadzone będzie w sesji dwudniowej tj. 2 dni x 4 godz. = 8 godz.

Po każdym szkoleniu osoba uczestnicząca otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.


Prowadząca: Agnieszka Książek – psycholożka, rekomendowana trenerka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, superwizorka STOP oraz edukatorka i trenerka kompetencji miękkich z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, dyplomowany coach, absolwentka kierunku „Coaching i mentoring” SWPS. Od ponad 20 lat pracuje w instytucjach pomocy społecznej. W pracy koncentruje się na najważniejszych elementach procesu zmiany, do których należą: określenie celów i wizji przyszłości, analiza obecnej sytuacji, odkrywanie mocnych stron i talentów, praca z ograniczającymi przekonaniami, stworzenie strategii działania oraz wytrwała i efektywna realizacja zaplanowanych celów. 


Szkolenie I: "TECHNIKI I METOD MOTYWOWANIA DO DZIAŁANIA, AKTYWIZOWANIA I USAMODZIELNIANIA KLIENTÓW POMOCY SPOŁECZNEJ" 

Podczas szkolenia uczestnicy mają możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności dotyczących określania i uruchamiania indywidualnych motywatorów (motywacja do... i motywacja od...) i demotywatorów, zasobów i konstruktywnych przekonań. Uczestnicy wzmocnią swoje kompetencje w obszarze komunikacji nakierowanej na motywowanie i wzmacnianie automotywacji w pracy z klientem pomocy społecznej. 

Terminy szkolenia: 26 sierpnia 2021, godz. 8-12 oraz 27 sierpnia 2021 godz. 8-12


Szkolenie II: "POMOC KLIENTOM W WYZNACZANIU CELÓW I WSPIERANIE W ICH REALIZACJI METODAMI COACHINGOWYMI"

Uczestnicy mają możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności dotyczących określania, planowania i monitorowania realizacji przyjętych celów w pracy z klientami pomocy społecznej. Uczestnicy rozwiną swoje kompetencje dotyczące definiowania i skutecznego wyznaczania istotnych celów, poznają techniki coachingowe służące wzmocnieniu skuteczności w realizacji obranych celów i zaprojektują działania zawodowe wspierające celowość działań w pracy z podopiecznymi.

Terminy szkolenia2 września 2021, godz. 8-12 oraz 3 września 2021 godz. 8-12


Szkolenie III: "WSPARCIE I PRACA Z NIEZMOTYWOWANYM KLIENTEM W OPARCIU O METODĘ TERAPII KRÓTKOTERMINOWEJ I KONCEPCJĘ „POMAGANIA BEZ OPORU” WG. J. ENRIGHTA" 

Uczestnicy rozwiną wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z oporem i współpracy z klientem o niskiej motywacji. Podczas warsztatu będą mieli możliwość poznania i ćwiczenia technik pracy z oporem w oparciu o koncepcję J. Enrighta, a także stosowane w terapii krótkoterminowej skoncentrowanej na rozwiązaniach. Zaprezentowane metody i techniki pracy będą mogły być przeniesione do warsztatu pracy pracownika socjalnego, a następnie w miarę pojawiających się potrzeb zastosowane narzędzia i interwencje mogą być omawiane lub superwizowane w dalszej części trwania projektu.

Terminy szkolenia:
Grupa C w terminie 26 sierpnia 2021, godz. 12.30 - 16.30 oraz 27 sierpnia 2021, godz. 12.00 - 16.00
Grupa D w terminie 2 września 2021, godz. 12.00 - 16.00 oraz 3 września 2021, godz. 12.00 - 16.00


Prowadząca: Magdalena Popłońska – Kowalska: Współautorka modelu pracy socjalnej w środowisku - Organizator Społeczności Lokalnej. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zakresie pracy z pracownikami jednostek samorządu terytorialnego, pracownikami socjalnymi jako trener, mentor, coach oraz 18 letnie doświadczenie jako pracownik socjalny, koordynator pracy socjalnej. Współpracowała jako ekspertka i trenerka z wieloma organizacjami pozarządowymi i instytucjami publicznymi. Aktualnie pełni funkcję dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej.


Szkolenie IV: "BUDOWANIE POSTAWY WSPÓŁPRACY WŚRÓD MIESZKAŃCÓW ORAZ TRENING TECHNIK I METOD STOSOWANIU Z MIESZKAŃCAMI W ŚRODOWISKU LOKALNYM"

Uczestnicy rozwiną wiedzę i umiejętności w zakresie pracy ze środowiskiem lokalnym, diagnozowania potrzeb, pracy ze społecznością, planowania działań w oparciu o model kompetencji OSL (organizatora społeczności lokalnej).

Terminy szkolenia:
Grupa A, w terminie 16 września  2021, godz. 12.00 -16.00 oraz 17 września 2021, godz. 12.00 -16.00
Grupa B w terminie 28 września 2021, godz. 12.00 -16.00 oraz 29 września 2021, godz. 12.00 -16.00
Grupa C w terminie 27 października 2021, godz. 12.00 -16.00 oraz 28 października 2021, godz. 12.00 -16.00
Grupa D w terminie 16 listopada 2021, godz. 12.00 -16.00 oraz 17 listopada 2021, godz. 12.00 -16.00

Szkolenie V: "ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM"

Uczestnicy rozwiną wiedzę i umiejętności dot. motywacji, delegowania zadań, przeciwdziałania dysfunkcjom zespołowym oraz roli i zadaniom kierownika/lidera w procesie rozwoju pracowniczego. Podczas szkoleń otrzymają i będą ćwiczyć wybrane narzędzia do pracy z zespołem.

Terminy szkolenia: 23 września 2021, godz. 12.00 -16.00 oraz 24 września 2021, godz. 12.00 -16.00

Może Cię zainteresować